Jesus och jag

10 Maj

Hej, mitt namn är Billy. Jag är praktikant på Frölundas bibliotek, så jag tänker tipsa er om en bok jag gillar. Den heter Jesus och jag och författaren heter Petter Lidbeck. Först när jag såg titeln trodde jag den skulle handla om Gud och sånt. Men när jag började läsa boken insåg jag att den inte handlade om Gud. Boken handlar om en tjej som heter Farrah. Hon blir mobbad i skolan av två tjejer som heter Svea och Nadine.

Efter skolan brukar Farrah alltid gå till en man som heter Adam, eller Jesus som Farrahs mamma kallar honom, för att han är så snäll och har långt skägg. En dag när Farrah är hos Adam ger han henne en trasig ficklampa. Adam berättar att det är en ”sudd”. Han säger att man kan sudda ut människor så att de försvinner. Adam vill att hon aldrig ska använda sudden och Farrah lovar tills Svea och Nadine ger sig på henne igen…

Jag rekommenderar boken för att det är mycket skämt i den men ändå allvarliga saker som till exempel mobbning!

/Billy

 

 

