Julfilmer

12 Dec

love_actually_movieUnder julen vill jag se julfilmer, det gör inget att jag har sett dem ett antal gånger förut. Jag suktar efter romantisk skridskoåkning i New York, överdådiga granar och romantik med förveckling.
Love actually är en favorit med den lite veliga och charmiga premiärministern (Hugh Grant) som blir kär i kvinnan av folket med ett julpyntat London som bakgrund. Kan ju aldrig bli fel.

 

 

Julklappsjakten är en barnfilm som jag såg med min dotter nyligen och julklappsjaktenden var riktigt kul. Den handlar om ett paket som måste levereras i efterskott, den gamla tomten är för trött för att åka ut igen med renarna och allt. Tomtens två söner varav den ena är lite snurrig och klumpig och den andre är en tomtesoldat i julinspirerad combatdress tävlar om vem som hinner först. Fartfyllt och roligt.

 

Förunderbarjavlajulra året kom julfilmen En underbar jävla jul.
familjekonstellationerna i focus. Hur ska det gå när Det är en uppdatererad julfilm med de nya gayparet och nya partners möter det traditionsbundna. Stundtals lite kul med Robert Gustavsson och Helena Bergström i spetsen.
Slubad-santatligen en lite suspekt julfilm, Bad Santa är tomten som hatar barn och  är mer intresserad av sprit och kvinnojakt. Vansinnigt roligt  med en galen Billy Bob Thornton som tomten.
Filmerna finns att låna på biblioteket.
/Åsa
GOD JUL!

