Bara döda fiskar följer strömmen

4 Jul

acceptance

I hela mitt vuxna liv har jag tyckt att det varit intressant att läsa och ta del av människor som levt mot strömmen. Som vågar att leva lite tvärt om s.a.s.

Det finns flera böcker om detta och eftersom detta är en bokblogg så håller vi oss till böcker i dag. Om jag skulle börja spåna om vad jag tycker och tänker så kunde jag skriva tills i morgon, men nu skall jag skärpa till det hela och rekomendera några böcker .

korn
Det finns flera böcker skrivna av en man som heter Dan Korn och dom är riktigt bra. Han började redan som liten gosse att cykla omkring i Västergötland med en liten Instamatic kamera och prata med divrse enstöringar. Detta har så småningom resulterat i flera böcker som är otroligt fascinerande att läsa.

2007 kom en nyutgåva som heter: Möten med människor mot strömmen och omfattar följande titlar:

På böggda I,

På böggda II,

De som aldrig sett havet,

Se himlen genom taket,

Där vägen börjar,

Dolt land och

Mot strömmen.

Han har skrivit flera andra böcker också, men det får räcka med detta tips. /Anne-Lill

