Kris i kapitalet!

5 Dec

eurokrisenInte visste jag att en bok om ekonomi kunde vara så här spännande och intressant. Dessutom förstod jag det mesta av innehållet. Det hade jag inte väntat mig. De Vylder har ett språk som är glasklart och en förmåga att förklara komplicerade samband så att alla förstår. Eurokrisen är en bok som fyller mig med sorg och ilska över Europas ledare som fört oss in i denna återvändsgränd men det är också en bok som ger mig insikter och aha-upplevelser. Här finns en analys av krisens orsaker som gör att man som läsare verkligen förstår krisens orsaker och varför krishanteringen har misslyckats. Är man det minsta intresserad av den krassa verklighet vi alla är beroende av nu och i framtiden så ska man läsa denna bok. Vi kommer att få leva med följderna av detta misslyckade experiment under en lång tid. /Peter

