Lätt!

29 Mar

 

Kan ibland bli förskräckt förtjust i alla quick-fixböcker som kommer. Eller vad sägs om Öka din sociala kompetens-på en timme av Henrik Fexeus och Upptäck och skydda dig mot energitvuvar-på en timme av Ingalill Roos. Snabbt! Ljuvligt! 2 timmar och jag blir en lyckligare människa. Sen kan jag lycklig glida över till Stora byggboken: allt för hemmasnickraren både ute och inne. Allt! Fantastiskt! Och när jag byggt mig min egen eldstad så blir det dags för bildning, Kinas historia på 10 lektioner av Perry Johansson Vig. Detta gigantiska lands historia komprimerat ner till118 sidor. Föredömligt! Klart jag sen tar, eller kanske egentligen inte behöver – läsa Tomas Danielssons Smart och lat. En bok från en föreläsningsraceande stressdoktor om hur man ska sluta spilla tid på improduktiv tokstress. /Carina

